"CLIC" Ara si que és el meu blog

Blog personal, amb temàtica de psicològia i psicopedagogia




sábado, 5 de diciembre de 2009

Tots tenim prejudicis?.

Hola.

http://phpwebquest.org/wq25/webquest/soporte_horizontal_w.php?id_actividad=17912&id_pagina=5

Si he triat aquest recurs ha estat recurs ha estat per que l’enfocament socioafectiu i actiu, encarat a observar-se a un mateix en les emocions, és la manera de sentir-ho a la pròpia pell, i en això no hi ha teoria que valgui, és la practica en tota la seva realitat...Les tasques que es presenten tenen la finalitat de que perceben els nostres judicis de valor, tant personals, que estan cosificats i per tant assumits, que no els perceben, i ens donen pautes implícites de raonament i actuació, que per a no traspassar-les s’han de percebre...La primera tasca, en que uns senzills gomets posats al front diferencien i alhora agrupen, el fet de que les associacions passin per exemple en les del mateix color, i així formar grups “normalitzat i homogenis”, ens ha de fer percebre que altres maneres d’associació són possibles, per tons de color, per que sí..., en la diversitat i ha la gràcia.En la segona tasca en que un prejudici escrit en una etiqueta i empegat al front, fa que els altres et tractin del que llegeixen, i tu sense saber que et passa..., només perquè ja t’han etiquetat, imagina que et toca la de pringat, la de immigrant, la de guai... Com es veuria el món sempre en el mateix nivell sense possibilitat de canvi de perspectiva, o tot el contrari que anar creixent en la possibilitats d’aquest canvi, per ell mateix generador d’aprenentatge... Que té de psicopedagògic... doncs tot, ens fa sentir, per tant entendre i per això aprendre, i si ets un mestre, un professor... o qui siguis, entendre i canviar la perspectiva de les coses, pot ser començar de nou i per tant si la teva missió és ensenyar pots fer-ho admetent la realitat de les teves preconcepcions, que per estar "naturalitzades", ni tant sols en tenies consciència, i per tant en transmetre-ho, ho pots fer des d'una nova visió i entendre els altres que encara no han fet el pas, i ajudar-los: Vet aquí la llavor de la interculturalitat, el canvi de perspectiva, “El nou valor de la diferència”.Una frase: “no es tan sols educar en la interculturalitat, sinó també interculturalitzar l’educació per si mateixa”. La educació intercultural té el fonament en la convivència intercultural, en que es tenen en compte les cultures educatives per ensenyar les cultures..., no jerarquitza, és dinàmica, rebutja l’artificialitat la discriminació cultural, i és diversa, planteja la conflictivitat en una zona de compromís en que tots i guanyem i hi perdem alguna cosa, treballant dilemes morals i culturals propers, s’ha de tenir en compte el dins i el fora de l’escola, per a fer aprenentatges significatius, i..., perquè són els professors, formadors, educadors, que han d’ajudar a fer “aquesta educació”, que ells reconeguin els seus conflictes, mancances prejudicis... tal com és proposa en la webquest. (resum concís i ràpid de material de l'assignatura).

Fins ara.

Rosa Maria.

No hay comentarios:

Publicar un comentario